Thursday, October 3, 2019

BBM3410Satu2019: Suatu ketika

assalamualaikum dan hai semua!:)

Terima kasih emak, terima kasih abah. Ungkapan terima kasih yang tak lekang untuk saya tuturkan buat kedua ibu bapa saya. Ya, aku bersyukur sehingga kini Tuhan masih member mereka nafas untuk bersama dengan aku di muka bumi ini. Terima kasih Tuhan, mengirimkan emak dan abah sebagai ibu bapa yang sangat berdedikasi menjagaku.

Tanpa kekuatan seorang ibu, maka tiadalah kita didunia ini. Mengusung selama 9 bulan dalam kandungan. Ayah pula yang member semangat, punca rezeki, berkeringat untuk member makan minum serta tempat tinggal.

Ibu saya seorang suri rumah sepenuh masa. Abah pula seorang pegawai kerajaan yang bekerja di Perpustakaan UPSI. Moga saya dapat berbakti buat merka sehuingga ke akhir hayat. Emak seorang yang suka berleter. Mungkin kerana lumrah seorang wanita itu memang begitu. Suatu hari nanti, aku pula yang bakal menggantikan tempatnya sebagai seorang ibu. Persoalan, mampukah aku?

Abah pula seorang yang lebih tenang. Kerana itu abah orang paling layak menjadi ketua keluargaku yang baik. Walaupun kini kesihatan abah sederhana, namun dia tidak pernah mengeluh untuk bekerja dan member rezeki buat aku sekeluarga. Terima kasih abah.

Syukur, nikmat Allah pinjamkan aku sebuah keluarga bahagia. 2 orang kakak dan tiga orang adik menyebabkan aku menjadi yang ketiga dalam kalangan adik-beradik. Kakak sulong telah berkahwin dan mempunyai dua orang kelurga. Bila kakak pulang ke kampong riuh rumah dengan kerenah anak-anaknya. Aku lah yang paling seronok kerana aku sangat suka melayan mereka berdua.

Kakak yang kedua pula sedang menyambung master di UPSI dalam bidang pendidikan biologi. Kini tinggal dirumah menjaga emak dan abah.  Aku dan adik yang lain sedang bersekolah.

Adik perempuanku seorang sahaja. Kini berlajar di IPG Ipoh . WAH  bakal seorang guru gituh. Adik lelaki pula ada dua orang. Seorang di sekolah menengah dan seorang lagi baru habis UPSR. Masih lagi belum mengenal sepenuhnya kesusahan emak dan abah bekerja. Semoga Berjaya adik-adik!

Yang pasti, aku sangat gembira apabila berada di rumah. Rumahku syurgaku dan nama timanganku dirumah ialah IJA!. hehe

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019 - KALENDAR 2020

Assalamualaikum dan hai semua :)  Beberapa minggu lepas aku mula belajar cara guna Adobe Photoshop untuk buat kalendar. Memandangkan 20...